Wat is Content Marketing?
Content marketing is het maken, publiceren en promoten van betekenisvolle inhoud met als doel in contact te komen met je (potentiële) doelgroep. De content kan daarbij heel breed zijn: van een blogartikel tot een visual, video, audiofragment of post op een sociaal platform.
Voor bedrijven die gewend zijn aan het inzetten van traditionele marketing is dit een grote omschakeling. Dit biedt voor jou juist enorme kansen als je content marketing succesvol gaat inzetten! Je kunt content marketing ook vergelijken met de verschuiving in aanpak van een adverteerder naar de aanpak van een uitgever. Als adverteerder zijn bedrijven gewend om informatie te zenden zonder wezenlijk contact met de lezer. Denk daarbij aan het maken van glimmende advertenties waarbij de lezer de advertentie in de krant of het magazine achteloos omslaat of de kijker bij een TV reclame gewoon wegzapt. Een uitgever denkt na over de behoefte van de lezer. Welke informatie zoekt de lezer? Welke artikelen kan de redactie van de uitgever hiervoor schrijven en welk moment is daarbij het beste om te publiceren?
Wil je content marketing dus succesvol inzetten, denk dan als een uitgever: maak lezenswaardige content en geen pagina’s geschreven voor zoekmachines of saaie product omschrijvingen. Content waar jouw doelgroep behoefte aan heeft. Waar lezers met elkaar over in gesprek gaan, waar ze op willen reageren en die ze willen delen met anderen. Op deze manier trek je klanten aan als een magneet!
Let’s Communicate helpt B2B ondernemers hun omzet te verhogen door hun expertise uit te dragen met unieke en creatieve content.